PAR ANDRAS NEIBURGAS DARBU STILISTIKU
"Neiburgai raksturīga psiholoģiski niansēta iedziļināšanās laikabiedru likteņos, atklājot pretišķības starp viņu vēlmēm, sapņiem un apstākļu nosacīto realitāti."
Māra Daneberga. Latviešu rakstniecība biogrāfijās. R.: Zinātne, 2003.
"Rakstnieces agrīno stāstu tematika un poētiskās novitātes 20. gs. 80. gadu vidū un otrajā pusē veido spilgtu "jaunā viļņa" prozas šķautni latviešu literatūrā. (..) Specifiskā vēstījuma divbalsība un tās dažādās variācijas varoņu vērojuma un refleksijas konstruēšanā A. Neiburgas stāstos, kuri periodikā iznākuši kopš 1985. gada un 1988. gadā izdoti krājumā "Izbāzti putni un putni būros", atspoguļo šim laikam raksturīgo intelektuālo un morālo distancēšanos no realitātes atveides ideoloģiskajām klišejām, meklējot jaunu skatpunktu uz realitāti un jaunu valodu tā izteikšanai. Paužot gan ironiju, gan sašutumu, vilšanos, noliegumu, gan ideālismu un nostaļģiju, A. Neiburgas stāsti vairo prozas vēstījuma daudzveidību, pieļauj dažādas lasījuma iespējas, arī dažādos laika posmos, sniedzot niansētu vēlīnā padomju laika sociālā un psiholoģiskā noskaņojuma liecību."
Sandra Meškova. Andras Neiburgas agrīnā proza vēlīnā padomju perioda kontekstā. Andra Neiburga: valoda, dzimte, stāstījums, attēls. R.: LULFMI, 2018, 30. lpp.
PAR STĀSTU KRĀJUMU "IZBĀZTI PUTNI UN PUTNI BŪROS" (1988)"Literārā sabiedrība Andru pieskaitījusi pie "jaunā viļņa", kam raksturīga kritiska un pat nežēlīga attieksme pret savu paaudzi. Taču Andrai vairāk raksturīgs smaids nekā smīns. Neviens cilvēks viņai nav tik sīks, lai nebūtu viņas uzmanības cienīgs. Neviens raksturs tik melns, lai nemirdzētu arī kāda gaiša maliņa. Neviena seja tik bezpersoniski blāva, lai nepavīdētu vismaz viens spilgts vaibsts. Ja tēlotājā mākslā viņa ir dizainere, tad vārda mākslā viņa ir gleznotāja. Viņas stāstos ļoti būtiska ir krāsa. Akvareliski izplūdināta un gandrīz caurredzama vai triepieniem klāta eļļas tehnikā. Kluso dabu siltajās gaismēnās. Āgenskalna ainās. Žanra bildēs. Portretos."
Regīna Ezera. Visu vēju ceļkrustos. Andra Neiburga. Izbāzti putni un putni būros. R.: Liesma, 1988, 3. lpp.
PAR STĀSTU KRĀJUMU "STUM STUM" (2004)
"Konsekventais "es", kura ādā lasītājs tiek nesaudzīgi ievilināts, krājumam piešķir baisu, pat šizofrēnisku piegaršu – jo vairāk tāpēc, ka tēlu galerija pārdabiski raiba: vecuma amplitūda no sešpadsmit līdz "krunkainiem pirkstiem" un "savītušām ausīm", viņas, viņi un pa vidu vēl meiteņu valdzinātāja un tas, kuram Lellis. Identificēšanās notiek ar vērienu un galvenais – ticami. Kad sāc lūkot pēc tīri tehniskiem paņēmieniem, konstatē pārsteidzoši daudz konkrētu, detalizētu vērojumu. Ikkatrs stāsts tiek konstruēts no tēla iekšpuses, no individualizētas pieredzes, atmiņām, pārdzīvojumiem, refleksijas – tieši tādā ceļā arī katrs no mums iepraties domāt sevi kā noteiktu personību. Stāsti skaisti laipo starp nesenas pagātnes vai mūsdienu īstenību (pareizāk – tādu kā psiholoģisko reālismu va iparareālismu) un sirreālismu, taču gandrīz visos uzejams kāds ar sevi vai pasauli neapmierināts vientulis, kas plēšas vai pušu, lai tiktu pie sirdsmiera, sapratnes, mīlestības, bet ikkura dabūta drusciņa, tā vien skaties, neglābjami izslīd pirkstiem cauri. Viens no motīviem ir mokpilna, neīstenojama vēlme atgriezties tur, kur reiz bijis labi. Cits – neciešams gurdums, iztukšotība un ilgošanās, lai vairs nebūtu nekā."
Ieva Kolmane. Krājums ar ekstrām. Diena, 9. jūnijs, 2004.