Literārā darbība
Pirmā literārā publikācija
1945: stāsts "Vecā Pasternaka dēls" laikrakstā "Literatūra un Māksla" (09.04.)
Stāstu krājumi
1949: "Cilvēki ar vienu patiesību" (Latvijas Valsts izdevniecība).
1955: "Rudens dienās" (Latvijas Valsts izdevniecība).
1960: "Zaļais koks" (Latvijas Valsts izdevniecība).
1961: "Piecas minūtes par vēlu" (Latvijas Valsts izdevniecība).
1966: "Lāga zēni" (Liesma).
1968: "Mežonis" (Liesma).
Stāstu izlases
1963: "Stāsti" (Latvijas Valsts izdevniecība).
1973: "Labs paziņa" (Liesma).
1979: "Izlase" (Zvaigzne).
Kopoti raksti
1982–1986: "Kopoti raksti" 5 sējumos (Liesma; sastādījis Harijs Hiršs), 3. sējumā (1983) apkopoti tikai periodikā publicētie un dzīves laikā nepublicētie stāsti.
Kinoscenāriji
1963: pēc stāsta “Viss notika vasarā” motīviem Gunārs Priede veidojis scenāriju īsfilmai "Nekur vairs nav jāiet" (režisors Gunārs Piesis; Rīgas kinostudija).
70. gados strādājis pie četriem kinoscenārijiem, taču neviens no tiem nav īstenots, to vidū – "Pusnakts stundā" (arī "Pusnakts viesis", 1971–1972) pēc tāda paša nosaukuma stāsta motīviem.
Tulkojumi
Ēvalda Vilka stāsti tulkoti un publicēti lietuviešu, igauņu, krievu, baltkrievu, ukraiņu, turkmēņu, vācu valodā.
Ēvalda Vilka radošā darbība attīstījās pēc staļiniskās diktatūras nosodījuma 20. gadsimta 50. gados. Daudzu Ēvalda Vilka stāstu pirmpublicējumi kļuva par notikumu latviešu literatūrā, izraisot asas diskusijas un polemiku presē. Sevišķi plašu Latvijas Komunistiskās partijas vadības un oficiālās kritikas nosodījumu saņēma Ēvalda Vilka stāsts "Divpadsmit kilometri", kas 1963. gadā publicēts mēnešrakstā "Karogs" un trimdas laikrakstā "Laiks". Stāstā pirmoreiz latviešu padomju literatūrā negatīvi attēloti padomju nomenklatūras darbinieki, mēģināts izprast personības kulta atstāto ietekmi sabiedrībā.
Literārā procesa veidošanā nozīmīgi ir Ēvalda Vilka raksti par aktuālajām prozas problēmām, tie apkopoti grāmatā "No dzīves – par dzīvi" (1980, sastādījusi Inta Čaklā) un "Kopotu rakstu" 4. sējumā (1983).