ĒRIKA BĒRZIŅA PAR LITERĀRĀS DARBĪBAS SĀKOTNI
"Īstenībā es dzejoļus sāku rakstīt bērnība, 10 gadu vecumā, un tad, kad man bija gadi kādi 15, dzejoļi nāca kā no pārpilnības raga. Es, domājot, ka kaut kas jādara lietas labā, pieteicos "Aicinājumā". "Aicinājumā" pateica, ka ir galīgi garām. Klasiski, es sadedzināju manuskriptus krāsnī, domāju, – nē, es vairāk nerakstīšu, bet tā rakstīšana jau iekšā bija, un es turpināju rakstīt dzejoļus."
Piešiņa, Liega. Dzejniece Ērika Bērziņa pirmos manuskriptus sadedzināja krāsnī un nosolījās vairs nerakstīt. Saruna ar Ēriku Bērziņu. lsm.lv, 15.09.2023.
INTA ČAKLĀ PAR DZEJOĻU KRĀJUMU "ZIEMEĻU LAPSA" (2005)
"Ērikas Bērziņas dzejoļu krājums (autorei pirmais) iekļaujas tajā mūsdienu dzejas daļā, kas operē galvenokārt ar jutekliskiem iespaidiem un brīvi asociētām uztveres fragmentu virknēm, netiecoties tos padziļināt un iesaistīt kādā vienotākā kopsakarā. [..] Strauja impulsu maiņa – uzbudinājumi, gan patīkami, galvenokārt saistīti ar erotiku, gan biedējoši, galvenokārt saistīti ar vientulību. Tēlainība pārsvarā smelta no šaurā ikdienas loka, kādā riņķo jauna vidusslāņa sieviete: birojs ar datoriem, lielveikali, kāds klubiņš vai bāriņš, kurā relaksēties, reklāmas un realitātes šovi, horoskopi utt."
Čaklā, Inta. Acis bez kauliņiem, tātad – dārgākas. Kas dzīvo vārdos: raksti par literatūru. Rīga: LU LFMI, 2013.
INGUNA DAUKSTE-SILASPROĢE PAR DZEJOĻU KRĀJUMU "MAMMAS DZEJOĻI" (2020)
"Kopš Ērikas Bērziņas dzejas krājuma “Ziemeļu lapsa” iznākšanas 2005. gadā ir aizritējis laiks. “Mammas dzejoļi” atklāj šo starplaiku – mamma, kas reizē ir pati dzejniece, tikpat labi var būt jebkura mamma līdzīgā ikdienas (mājas) dzīvē ar saviem pārsteigumiem un savu šķietamo vienmuļību, taču autore šai ikdienībai spēj piešķirt savu burvību un pat neatkārtojamību, bērni taču (iz)aug.
Pašas pieredzē balstītā ikdiena transformējas dzejas poētiskā pasaulē; dzejoļu formā azartiski un sprigani izstāstīta ikdiena – ar ģimenes portretu, brokastīm, kad “rīta putrā / sviesta saule”, ceļu uz bērnudārzu, ceļā pamanīto, nevaļu, steigu, zobu tīrīšanu, mazgāšanos, gulētiešanu, krekšķi utt. Kā dzejniece Ērika Bērziņa spēj tikt pāri mammas ikdienības lomai? Viņa raksta, dzejas rindās iedzīvina (fiksē) mammas gaitas ar dzejas poētiskajiem līdzekļiem – vārdu spēlēm, salīdzinājumiem, metaforām, līdzībām, sava veida rotaļību – veido tādu kā paralēlu stāstu ikdienībai. Un to lieliski papildina Annas Vaivares košās ilustrācijas."
Daukste-Silasproģe, Inguna. Mammas dzejoļi. laligaba.lv, 2021.
UNDĪNE ADAMAITE PAR DZEJOĻU KRĀJUMU "ARDIEVAS BOHĒMAI" (2023)"Vairāku gadu garumā tapušie dzejoļi skaisti, ar pašcieņu apliecina, ka viņas pašas balss sadzīves kņadā un rūpēs nekur nav pazudusi. Ērika Bērziņa neliekuļo, ka viņas uzmanības laukā ienāk milzīgas globālas tēmas. Viņa raksta par to, ko pazīst līdz molekulām – kā palikt radošai personībai, esot mammai visupirms, un šajās pārdomās dzejniece iemērcē līdz kaklam arī savu lasītāju. Tālāk – ne. Ērika Bērziņa negrasās nevienu slīcināt izmisuma un bezcerīguma jūrā, viņas intonācija ir inteliģenta un atturīga, bez naturālisma histērijas."
Adamaite, Undīne. Ardievas bohēmai. laligaba.lv, 2024.