Par Ulda Zemzara īsprozu"Nav ne mazāko šaubu, ka stāsti "Lidojums", "Dominus Vitae", "Pūciņa", "Posms četrdesmit trīs" u. c. pieder latviešu prozas krietnākajiem paraugiem. Savā labākajā paveidā Zemzaris parādās arī apcerēs par Līviju Endzelīnu, Ģedertu Eliasu, Leo Kokli u. c. Šiem darbiem līdzīgu mūsu literatūrā nav, tie ir novatoriski gan iecerē, gan izpildījumā. Zemzara valodas izjūta ir lokana, viņš prot rīkoties ar jēdzieniem, spēj savdabīgi pārkausēt nodeldētas izteiksmes klišejas. Viņa meklējumi un atradumi neaizmaldās par varītēm gribētas oriģinalitātes ērmībās, bet visnotaļ savērpjas ar latviešu valodas iedabu."
Skujiņš, Zigmunds. Par Uldi Zemzari, gleznotāju un rakstnieku. Zibens locīšana: apceres un sarunas. Rīga: Liesma, 1978.
Par stāstu krājumu "Modeļa pieradināšana" (1969, Liesma)"Jūtam, ka U. Zemzarim kā stāstniekam patīk īpatnēji, savdabīgi raksturi, gadījumi, trāpīgi teicieni, «cēli pārpratumi». Viņš ir meklētājs. Vienlīdz glezniecībā un literatūrā, formā un saturā. Par pēdējo runājot, redzams, ka U. Zemzaris nepaliks tikai pie mākslinieku dzīves tēlojuma vien. Jau tagad no tematiski noskaņotā krājuma lec ārā divi stāsti — "Laimes vēlējumi" un "Zinātājs". Pirmajā galvenais varonis ir pensionētais rotaļlietu meistars Bune, otrā — ērmīgs dīvainis — vecais Cikariņš, kurš apsēsts no kaislības visiem stāstīt visu, ko vien zina. Pēdējais stāsts, manuprāt, tēla psiholoģiskā un reizē ārējā portretējuma spilgtuma ziņā krājumā ir nepārspēts. "Laimes vēlējumi" apliecina U. Zemzara potences arī sižetiskajā stāstā, kaut gan līdz šim dominē psiholoģiskie skicējumi un subjektīvas (labā nozīmē) refleksijas. Katrā ziņā Uldis Zemzaris ir asredzīgs vērotājs un tēlotājs."
Būmanis, Arnolds. Ne tikai hobijs. Karogs, 01.06.1970.
Par stāstu krājumu "Paradīze Mansardā" (Liesma, 1988)
"Patiesas cilvēcības meklējumi — tā, šķiet, varētu raksturot autora būtiskāko iezīmi. Stāstu krājumā mēs atrodam īpatnēju kontrapunktu ar tepat grāmatā ievietotajām gleznu reprodukcijām, un šie cilvēcības meklējumi mums atklājas vispirms caur pašu mākslinieka (rakstnieka un gleznotāja) skatienu uz dzīvi. Tā ir sadzīve ar tās raupjo un kolorīto faktūru, pavisam ikdienišķas, varbūt pat banālas norises, kuras apgaro, kurām jēgu piešķir mākslinieka spēja saskatīt tajās mūžsenas pretrunas starp sapni un īstenību. [..] Te ir kaut kas no Kabīrijas smaida slavenajā Fellīni filmā, kaut kas no prieka par pašu esības faktu, kaut kas no tā, ko mēs varētu nosaukt par mīlestību uz dzīvi. Un tad patiešām citas paradīzes kā mansards nemaz nevajag — paradīze ir tepat blakus, un kas par to, ka tā var izraisīt arī ironisku smaidu. Zemzaris smaida bieži. Un tas piepilda viņa stāstus (tāpat kā viņa gleznas) ar īpatnēju siltumu — varbūt arī ar tādu kā distancipret saviem varoņiem par labu tuvībai pašam sev? Krājumā ir daudz nepārprotami auto biogrāfisku momentu, arī personāžs ar tā peripetijām gandrīz vienmēr nāk no mākslas pasaules un mākslinieku aprindām. Māksla šais stāstos ir tāda kā reālās dzīves spogulis, viss tajā ir kā dzīvē, tikai spilgtāk un sulīgāk, arī līksmāk un skaistāk— mākslinieka personības piepildīts."
Kaņepe, Antra. Zemzaris smaida bieži. Karogs, 01.02.1989.