Par romānu "Lazdu laipa" (Latvijas Valsts izdevniecība, 1963)
""Lazdu laipa" — tas Ir romāns par jauniešiem, un jauniešiem tas rakstīts. Tāpēc romānā jūtam poētisku pacēlumu, jūtam autores tieksmi runāt pirmreizīgi, īpatnēji, bez moralizēšanas, bet tai pašā laikā atgādinot vienu otru neapstrīdamu patiesību. Tas Ilzei Indrānei arī izdevies. Viņas nemierīgie varoņi, tāpat kā tie labprātāk iet pāri nedrošai laipai, nevis betonētam tiltam, bieži vien pārsteidzas, kļūdās, neizdomā visu līdz galam. Pamazām veidojas raksturi, un ari romāna nobeigumā tie vēl nav kā norūdzis vīns — vēl jāpaiet laikam, lai viņi nobriestu. Tas viss dara romānu simpātisku un droši vien dos tam piekritējus tieši jauniešu vidū."
Zigmonte, Dagnija. Lazdu laipas.
Literatūra un Māksla, 20.04.1963.
Par miniatūru krājumu "Basām kājām" (Liesma, 1970)
"Ilzes Indrānes miniatūras vēlreiz apliecina, ka rakstniecei tuva romantiskā maniere, kur pārdzīvojums bieži vien salīdzināts ar "visaugstākajiem lielumiem", mērīts ar "mūžības mērauklu". Tāpat kā romānos "Lazdu laipa" un "Cepure ar kastaņiem", kur pārsvarā valda "romantiskās izjūtas", kas parasti ir hipertrofētas izjūtas, arī šajās miniatūrās dzīves tiešamība skatīta caur dažādu alegoriju, simbolu, izvērstu metaforu, gleznainu salīdzinājumu un citu romantiskai stilistikai raksturīgu elementu prizmu, bet pārdzīvojumu svaigumu un vienreizību rada it kā izbrīnītām bērna acīm ieraudzītā pasaule. Ilzes Indrānes miniatūras ar savu noskaņu bagātību un glezno valodu vairāk līdzinās dzejai prozā. Tajās labi saklausāmas visdažādās dzīves balsis, bieži vien strikti iezīmēti sociālie un psiholoģiskie kontrasti [..]."
Broks, Antons. Pats lielākais brīnums.
Stars (Madona), 04.07.1970.
Par romānu "Ūdensnesējs" (Liesma, 1971)
""Ūdensnesējs" nav nekādā ziņā ikdienas parādība mūsdienu latviešu literatūrā. Uz konkrētā literatūras ikdienas fona tas ir sniegums – pārākā pakāpē. (..) Romāns ierauj lasītāju it kā sūcošā, līdz raujošā palu straumē; un tas, kas pamodināto interesi ne tikai notur "uz līmeņa", bet kāpina un vairo, nav intriga, fābulas risinājuma piesaistītājs "kas nu būs", bet gan ietiepīgais un visa izšķīrējs – kā. No šā "kā" veidojas literāru darbu dziļuma dimensijas, un Indrānes jaunajā darbā šī dimensija ir kā staipeknis, kas apmeties ap kaklu un nelaiž vaļā."
Irbe, Gunārs. Viss beigu beigās ir – sarežģīti.
Jaunā Gaita, Nr. 93, 1973.
Par stāstu "Anemone" (Liesma, 1974)
"Ilzes Indrānes stāsts atšķiras no vairuma reālistiskās detaļās izslīpētu tēlojumu ar savu galvenās varones romantizēto raksturu. Sociālā fona izvērstu detaļzīmējumu "Anemonē" aizstāj Gundas sapņa, iztēles konfrontācija ar īstenību. [..] "Anemone" ir raksturīgs Indrānes stila darbs, kas audzina jūtu tīrību un spēku, izvirzot augstus morāli ētiskos kritērijus."
Būmanis, Arnolds. Sapņu anemone un īstenība.
Karogs, 01.12.1975.
Par romānu "Zemesvēzi dzirdēt" (Liesma, 1984)
"Virsotņu skaitā kritika pamatoti ierindojusi ari Ilzes Indrānos romānu "Zemesvēzi dzirdēt". Šis darbs, kas paver lappusi no nesenās tautas pagātnes, reizē ir liecinājums par psiholoģiskās prozas socializācijas un tamlīdz padziļinājuma iespējām. Pie visa cita tas ir godprātīgi un ar sirds degsmi uzrakstīts darbs, neapejot ne dramatisko, ne traģisko darba cilvēka dzīvē, uzņemoties grūto cilvēka mūža bilancēšanas uzdevumu viņa aiziešanas sakarā. "Zemesvēzi dzirdēt" ir tepat Latvijas zemē un tās ļaudīs iesakņots romāns — liecinājums par Ilzes Indrānes daiļrades dziļo tautiskumu. Un reizē tas ir vispārcilvēciskām vērtībām bagāts sacerējums."
Tabūns, Broņislavs. Fragmentāras piebildes.
Karogs, 01.03.1986.