"No lugas uz lugu veiklāka, vairāk izkopta kļūst autores valoda. Visus viņas varoņus apvējo poētiska intonācija. Tai pašā laikā, kaut arī kompozīcijas paņēmieni kļuvuši grodāki, vienojošu darbību virzītāju konfliktu Ē. Briede nemeklē. Liekas, tieši tā ir autores galvenā kļūme. Pirmajā darbā pietika ar pārdomām, bet, ja parāda veselu personāžu grupu un neļauj tiem risināt kopēju problēmu, neļauj mēroties spēkiem īstā rīcībā, rodas virspusīgs vērojums. [..] Autores slīdējumu pa parādību virspusi skatuve ir padarījusi acīm redzamu. Aiz labajiem vārdiem par jaunajiem cilvēkiem, kuri mīl šo dzīvi un zemi, kuri pārdzīvo sāpes un zaudējumus, nav dziļākas viņu raksturu analīzes. Neatklājas nedz svarīgas problēmas, nedz laikmeta spēks."
L. Akuratere. Ar noskaņām vien nepietiek. Cīņa, Nr. 234, 04.10.1962, 4. lpp.
"Ē. Briedes dramaturģijai raksturīga tieksme iedziļināties cilvēka psiholoģijā, parādot cilvēka ciešo saskari ar apkārtējo dzīvi. Uz šīs savstarpējās saskares pamata autore veido dramaturģisko konfliktu. Raksturīgi, ka Ē. Briede savās lugās risina pavisam ikdienišķus notikumus. [..] Autores nolūks ir it kā pasvītrot to, ka dzīvē ik uz soļa sastopami svarīgi brīži cilvēku attiecībās, ka dvēseles pārdzīvojumi un līdzsvara stāvoklis nav nemainīgs jēdziens. Izmaiņas notiek ik stundu šķietami nenozīmīgu apstākļu ietekmē. Šī iemesla dēļ viņas lugā grūti atrast galveno varoni, visas personas ir gandrīz vienlīdz svarīgas [..].
Dzīves kopējā uztverē un tās ikdienas rituma atveidošanā Ē. Briede ir stipra. Šajā ziņā viņas lugas vairāk līdzinās stāstiem vai novelēm. Bet tās ir arī dramaturģes vājās puses. Bez groda sižeta, spraigas darbības dramatisks darbs šai gadījumā zaudē savas svarīgākās īpatnības. Raksturi neatklājas savstarpējā sadursmē, darbībai trūkst arvien pieaugoša kāpinājuma. Pats konflikts neizaug no raksturu iekšējās atklāsmes, bet tiek ievadīts mākslīgi."
A. Burtniece. "Zaļie un vējainie pavasari". Literatūra un Māksla, Nr. 43, 27.10.1962., 3. lpp.