"Silvijas Freinbergas izvēli lielā mērā noteica ģimene, vide, apstākļi. Jau no bērnības viņa bija cieši saistīta ar teātri. Filoloģijas fakultāte, darbs laikraksta redakcijā, pēc tam ilgus gadus televīzijā – viss tika saistīts un pakļauts Silvijas galvenajai interesei – teātra mākslai.
Simtiem Silvijas rakstu par skatuves mākslu un dramaturģijas jautājumiem vairāk nekā četru gadu desmitu laikā "izkaisīti" pa dažādu laikrakstu, žurnālu, almanahu un citu izdevumu slejām, apkopoti vienuviet, sniegtu ne tikai plašu pārskatu par teātra un latviešu dramaturģijas ceļiem un stāvokli, bet arī būtu liels ieguldījums mūsu tautas kultūrvēsturē. [..]
Silvijas darbi ir kā sava veida laika dokumentācija, tajos mākslinieks vienmēr parādīts sarežģītajās attiecībās ar laiku, gan atklājot to savos darbos, konfliktējot ar to, izjūtot tā spaidu un atkarību no tā. Rakstot par teātri okupācijas laikā, šāds skata punkts, anuprāt, bija īpaši svarīgs. Smalki un neuzbāzīgi ir Silvijas vērtējumi, analizējot darbu māksliniecisko struktūru. Vienlaikus viņas spriedumi nav kategoriski, taču domā patstāvīgi un neatkarīgi."
Burtniece, Anda. Mūsu autorei – Silvijai Freinbergai 18. novembrī apritēja 70. Teātra Vēstnesis, 1998, Nr. 3, 141. lpp.
"Viņas īstā stihija dzimst pie
rakstāmgalda, kur vienatnē ar sevi tiek papīram uzticēts tas viedoklis, ko
nereti neizsaka sarunas partnerim, viņa pretējās domas iejūtīgi vai arī
iecietīgi uzklausot. Literatūra un teātris. Šie divi faktori ap zīmējuši
Silvijas Freinbergas radošā darba vadlīnijas, kuru avots un augsne labi saskatāmi
Kārļa Freinberga pārbagātajā vēstures materiālu, zināšanu un literārā mantojuma
sakrātuvēs. Arī viņa ir viena no tiem, kam profesijas izvēli noteikusi ģimene.[..] Silvijas Freinbergas apcerējumos parasti
centrā izvirzīts kāds tematisks loks vai atzarojums, kāds skatuves mākslas
problēmas pavērsiens. Viņa rakstījusi par konfliktu mūsdienu teātrī, par
vispārinājumiem, par modernās dramaturģijas jeb "skatuves scenāriju" veidojumu
un izpausmēm. Dažos atsevišķos rakstos plašāk un, gribas teikt, arī izsmeļošāk
nekā citi kritiķi viņa pievērsusies tam tēlojošās mākslas atzaram, kas saistās
ar Silvijas ilggadējām otrajām mājām – ar televīziju. [..] viņas domas ir
interesanti lasīt gan domubiedriem, gan oponentiem. Tajās atrodama erudīcija,
inteliģenta cilvēka mākslas parādību izpratne, savs skatījums uz teātri un ar
to saistītajiem radošajiem procesiem."
Grēviņš, Māris. Gadu guvums. Karogs, Nr. 11, 1978, 1. nov., 183. lpp.