DARBĪBA LITERATŪRĀ
1905: Pirmā daiļliteratūras publikācija – stāsts "Migla" laikraksta "Dienas Lapa" pielikumā (11./24.VI.) Līdz tam publicētas recenzijas par mākslas jautājumiem krievu un latviešu presē.
Literāro darbību iesāka kā dekadents un bija viens no aktīvākiem žurnāla "Dzelme" autoriem. Pēc dekadentu grupas iziršanas veidojās par reālistu ar impresionisma iezīmēm.
STĀSTU KRĀJUMI
1912: "Milzenis".
1921: "Žults".
1924: "Svētlaimīgo sala".
1946: "Dzīves teiksmas".
ROMĀNI
1926: "Pēdējais latavis" (žurnālā "Domas").
1928: "Bursaki" (trīs redakcijas: 1914 žurnālā "Domas", 1928, 1948).
1933–1934: "Jaunās strāvās" (laikrakstā "Dienas Lapa").
1946: "Jaunā strāva".
1978: "Mamona gaitnieki" (nepabeigts, pēc Gruznas nāves pabeidzis O. Liepiņš, izdevis ASV).
LUGAS
1921: "Kad jūra krāc...".
1922: "Ziedu grava".
1923: "Uz Brazīliju".
1924: "Mēmais zvans".
1924: "Linča tiesa".
1935: "Ugunskrusta zīmē".
1944: "Pūra lāde".
FEĻETONU KRĀJUMI
1922: "Qui pro quo".
1948: "Feļetoni".
DRAMATIZĒJUMI
1911: Brāļu Kaudzīšu romāns "Mērnieku laiki".
1926: Augusta Deglava romāns "Rīga".
Liela daļa Pāvila Gruznas stāstu, feļetonu un kritikas rakstu publicēti presē, nav publicēti grāmatās un apkopoti.
DARBĪBA MŪZIKĀ, TEĀTRĪ UN OPERĀ
Ap 1900: privāti apguvis dziedāšanu pie Pāvila Jurjāna, un drīz kopā ar viņu, Paulu Saksu un Jāni Kornetu izveidojis savulaik populāru vokālo kvartetu.
Latviešu literātu un mākslinieku neformālos saietos bieži uzstājies arī solo – izpildījis Emīla Dārziņa u. c. latviešu komponistu jaunākās dziesmas.
1902: Jaunajā Rīgas latviešu teātra atklāšanas izrādē dziedājis Gomeca partiju Konradīna Kreicera operā "Naktsmājas Granādā".
1903: Zībeļa loma Šarla Guno operā "Margarēta" Jaunajā Rīgas latviešu teātrī.
1903: Fentona loma O. Nikolaji "Falstafs jeb Jautrās sievas" Jaunajā Rīgas latviešu teātrī.
1904: Eizenšteina loma Johana Štrausa "Sikspārnis" Jaunajā Rīgas latviešu teātrī.
No 19. gadsimta beigām līdz 20. gadsimta 30. gadiem: dziedājis "Pērkoņa korī" (jeb "Pērkoņkorī"), kuru dibināja Rīgas garīgā semināra audzēkņi, epizodiski bijis arī tā diriģents.
1920.–1930. gados: dziedājis arī Reitera korī un reizēm aizstājis Teodoru Reiteru kā diriģents.
Pēc Latvijas Nacionālās operas pasūtījuma tulkojis latviski virkni operu un operešu.
Bijis mūzikas kritiķis daudzos periodiskajos izdevumos – "Dienas Lapa" (1904–1914; no 1905. 24. XII (6. I) "Jaunā Dienas Lapa") "Jaunais Vārds" (1915–1916), "Domas" (1919–1934), "Jaunākās Ziņas" (1920–1921), "Svari", "Sociāldemokrāts"). Kritikām raksturīga spēja mūziku saistīt ar plašāku kultūras jautājumiem žurnālā "Domas". Viņa raksti par mūziku izceļas ar emocionāliem, tiešiem vērtējumiem un izsmalcinātu, asprātīgu stilu.