Par savu rakstnieka uzdevumu trimdā Hugo Puriņš uzskatīja – "palīdzēt atgūt pašnoteikšanos savai tautai, palīdzēt atgūt savu valsti. Apzinoties tagadējo laiku kā ciņu par nacionālu eksistenci, rakstniekam šai cīņā jāatrod un jāieņem sava dabīga vieta. Tam jābūt ugunij, kas sargā un glabā, un tam jābūt veserim, kas neļauj mūsu pašu sirdsapziņai apvilkties ar rūsu. Spalva joprojām ir visasākais ierocis pasaulē. To lietot nozīmē uzņemties atbildību."
Par noveļu krājumu "Ekselences piezīmes" (1950)
" jaunais rakstnieks ir ciešā saistībā ar savu laiku. Pēdējo 10 gadu nejēdzības — boļševiku terors Latvija, leģionāru cīņas ar ienaidnieki priekšā un aizmugurē, cilvēku likteņa mezgli grūstošajās pilsētās Vācijas agonijas mēnešos, ļaužu kārta, kas ieiet vēsturē ar burtiem DP — tie ir Hugo Puriņa ierosmju un vielas avoti. Un, ja sakām, ka viņš apbalvots ar talantu, tad tas parādās tādējādi, ka neredzam samierināšanos tikai ar atlikumu aprakstu un fabulas izvērpšanu. bet manām visos gadījumos cenšamies ienirt dziļāk, ieraudzīt cilvēku dzīves "traģisko jūtu" atblāzmu, veidot šīs traģikas nesējus, zīmēt viņu šausmās vai smieklīgumā izķēmotās grimases. Laicīgajā tiek meklēts pārlaicīgais, un tas ir mākslinieciska spēju apliecinājums."
Rudzītis, Jānis. Aug jauns novelists. Laiks, 1951, 3. febr.
Par stāstu un noveļu krājumu "Aizliegtā dziesma" (Mineapole: apgāds Tilts, 1964)
"Hugo Puriņa otrā grāmata, kurā sakopoti desmit darbi, ir laikmetīga un interesanta. Labā valodā un bez liekvārdības autors attēlo personas izšķirīgu krīžu brīžos Otrā pasaules kara laikā, tagadējā Latvijā un emigrācijā. Tā kā kāpinājums un krīze, nereti ar pakāpenisku apstākļu atklāšanu un O. Henrija veida apsviedienu beigās, kad lasītāja sagaidīja pavisam citādu noslēgumu, vienmēr ir darba centrā, tad darbus var saukt par novelēm pilnīgi pēc literatūras teorijas grāmatu definīcijas. Puriņš gandrīz vienmēr identificējas un arī lasītāju ieinteresē ar galveno personu — parasti vīrieti vidējos gados — zināmas neziņas vai kāda svarīga notikuma gaidīšanas brīdī. [..] Darbi ir laikmetīgi un interesanti veidoti. Saista arī rakstnieka psiholoģiskais skatījums."
Klāvsons, Jānis. Variācijas par skaistu tēmu. Laiks, Nr.57 (15.07.1964)