"Emīlija Benjamiņa pieder pie harismātiskām personām Latvijas preses vēsturē. Viņa ir sieviete, kas tautas apziņā par sevi radījusi nevīstošas slavas apvītu čaklās veiksminieces tēlu. Viņa ir pieņēmusi Preses karalienes pagodinošo nosaukumu. Tautas atmiņā joprojām vējo mīts, ka gaišreģis Eižens Finks viņai pēc bagātās un slavas pilnās dzīves paredzējis bada nāvi. Emīlijas Benjamiņas sabiedriskā dzīve iemieso pilsonisko aprindu sievietes dzīves standartu – nodarbošanos ar labdarību un salona pasākumiem. "Visus galus" par savu dzīvi viņa bija veiksmīgi noslēpusi, atstājot lasošajiem palicējiem vien nojausmas par savu publisko tēlu."
Laima Muktupāvela. Emīlija Benjamiņa (1881–1941). 100 Latvijas sievietes kultūrā un politikā. Rīga: Latvijas Universitāte, 2008, 72. lpp.
"Viņa bija ļoti ārišķīga, gribēja jebkurā sabiedrībā
izcelties kā ievērojama dāma. Bija acīmredzot ļoti apmierināta, ka viņu visi
godāja, slavēja, cildināja. Katru gadu E. Benjamiņa brauca uz ārzemēm, sevišķi
iemīļojusi bija Berlīni (kur viņa varēja brīvi justies ar savu perfekto vācu
valodu) un Parīzi, kurp devās ne vien iegādāties modes tērpus, bet arī, lai
izdarītu kosmētiskas operācijas. E. Benjamiņa vienmēr gribēja izskatīties
jauna, skaista un eleganta. Sevišķu uzmanību viņa pievērsa savai frizūrai. Acīs
palikusi aina Antona Benjamiņa 75. dzimšanas dienas svinībās Dailes teātrī.
Iekāms sākt savu jubilejas runu, E. Benjamiņa krietnu brīdi stāvēja skatuves
priekšā, bužināja savus matus un tad tik stājās pie runātāju pults."
Konstantīns Karulis. Komentāri. No: Jānis Kārkliņš. Latvijas preses karalis.
Rīga: Karogs, 1990, 247. lpp.
"Nekronētas karalienes varu Emīlija bija ieguvusi,
izveidojot savu salonu Benjamiņu dzīvoklī Pumpura ielā 5, pēc tam bijušajā
Pfābu pilī Barona ielā 12. Šo pili Benjamiņi nopirka 1928. gadā. Emīlija
Benjamiņa rīkoja viesības ar mākslinieku piedalīšanos. Tam, kurš gribēja iekļūt
dziedoņu kastā, bija jāuzstājas Emīlijas Benjamiņas salonā. Tā kā "Jaunākās
Ziņas" publicēja kritiķa Ernesta Brusubārdas rakstus par izrādēm un operas uzvedumiem,
bija iespējams ar iznīcinošu kritiku likt svītrot no repertuāra vai tajā
saglabāt jebkuru izrādi, atlaist vai pieņemt aktierus, dziedātājus, dejotājus."
Laima Muktupāvela. Emīlija Benjamiņa (1881–1941). 100 Latvijas sievietes
kultūrā un politikā. Rīga: Latvijas Universitāte, 2008, 76. lpp.
"[..] mūsu likteņi tik cieši savijušies kopā, lai gan sākumā mēs bijām lieli pretstati viens otram. Mans vīrs bija dziļš jūsmotājs, un es drusku vīzdegunīga pilsētniece.[..] Viņš bija ļoti daudz lasījis, ka nebija gan laikam neviena literāriska jautājuma, uz kuru viņš nevarētu atbildēt. Arī sabiedriskā dzīvē viņš pašā pirmā gadā Rīgā ņēma īsti dzīvu dalību un arī mani ierosināja strādāt visur līdz. Tur laikam lika jau pamatu manam tagadējam sabiedriskam darbam [..]. Es esmu vienmēr praktiska un lietišķa bijusi, bet mans vīrs vienmēr liels ideālists, taču varbūt taisni tādēļ mūsu kopdzīve ir tik laimīga. Ja mans vīrs savos ideālos bija par daudz aizrāvies, tad es viņu vienmēr esmu mēģinājusi lēnītiņām atvest uz zemes virsu atpakaļ."
Emīlija Benjamiņa. Antons Benjamiņš savā mājas dzīvē. No: Antons Benjamiņš dzīvē un darbā. Rīga: "Jaunāko Ziņu" izdevums, 1935, 243. lpp.