PAR ALMU ZAPRAUSKU
"Tikai sev pēckara gados Alma Zaprauska tulkojusi Šveices tiesību zinātnieka un kristīgā filozofa Karla Hiltija (Hilty, 1833-1903) darbu "Laime", kurā satuvināti viņai tuvi atziņu avoti – stoiķu filozofija un kristīgā ticība. Abas piešķir lielu nozīmi cilvēka gribai, vienīgajai lietai, kas atrodas paša cilvēka rīcībā. Abas prasa cilvēka tikumīgu rīcību. Vissvarīgākais, kas nepieciešams laimei, pēc Hiltija domām, ir uzticība pasaules tikumīgai kārtībai un darbs. Katram cilvēkam ir jābūt brīvam no lepnības, goda un varaskāres, savā darbībā tam jāvadas no pienākuma balss un jābūt tīram savās domās un pūliņos. Tāda ir ir arī Almas Zaprauskas pārliecība laikā, kas it kā pārbauda viņas uzticību jaunībā izsacītajai vēlmei gūt atziņas un dzīvot saskaņā ar tām."
Briedis, Raimonds. Domu, nevis jūtu svētceļojums. Neatkarīgā Cīņa, Nr. 51, 1994.
PAR DZEJOĻU KRĀJUMU "DOMU SVĒTCEĻOJUMS" (ZEMNIEKA DOMAS, 1935)
"Zaprauskas stiprā puse ir dziļā izjūta, vietām kūsājošā sirsnība, nevairāma tieksme pēc augsti garīgā, mistiski reliģiozā."
Līgotņu Jēkabs.
Burtnieks, Nr. 3, 1935.
"Alma Zaprauska ir sirsnīga, lielu augtgribu un gaismas ilgām apbalvota. Viņai nav naivitātes, intelektualizējoši viņa pieiet pasaulei, tādēļ arī viņas dzejai ir maz uzskatāmu gleznu, viscaur autorei tieksme uz aforistisko izteiksmi (..) Pats virsraksts jau raksturo krājumu. Domu, nevis Jūtu svētceļojums. (..) Erotisku dzeju šai grāmatā nav, un tas domu svētceļojumam piešķir īpatnēju nokrāsu, jo parasti dzejnieču darbos erotiskais atkārtots līdz apnikumam it kā tas būtu vienīgais sievietei pieejamais pārdzīvojums."
Zenta Mauriņa.
Kurzemes Vārds, Nr. 70, 1935.
“Dzejas cienītajiem Almas Zaprauskas dzeju krājums ieteicams, kā interesants mēģinājums filozofisku pasaules uzskatu ietērpt dzejiskā formā. Katra viņas dzeja ir jauna atziņa.”
Balode, Paula. Alma Zaprauska. Domu svētceļojums.
Sievietes Pasaule, Nr. 6, 15.03.1935.
"Almas Zaprauskas dzeja ir domu un atziņu dzeja. To lasot, rodas iespaids, ka jaunajai debitantei ir kas sakāms, ir ievērojama idejiskā bagātība, kurai jāmeklē daiļskanīga dzejas forma. Vienā otrā lapas pusē tāpēc arī atrodam pa īstai dzejas pērlītei. Tikai dzejnieces iemīļotais novads – filozofiskie temati, ir grūtākie starp citiem. Tie prasa drošu mākslinieka roku, lai pārdomas tvertu īstā dzejas skaistumā. Nav tāpēc nekāda nejaušība, ja dažu reizi autores dzejoļos trūkst paša galvenā – dzejas. Nepietiek ar to, ka doma izteikta ritmā un greznota atskanam, formālie elementi jāsakausē ar dzejas dievišķo uguni, kas vienīgā piešķir lirikai mākslas vērtību."
Jānis Andriņš. Domu svētceļojums. Almas Zaprauskas dzejoļi.
Dzimtene un Pasaule, Nr. 12, 15.06.1935.
"Dzejoļu krājumā "Domu svētceļojums" (1935) dominē ilgas un dvēseles miera meklējumi, sāpju un piedošanas slavinājums, ziedošanās prieks, dzimtās dabas tēlojums. Īsos aforistiskos pantos variēti dzīvības, nāves un mīlestības motīvi."
Raimonds Briedis.
Latviešu rakstniecība biogrāfijās. R.: 2003.