1917: sacerēts pirmais dzejolis "Jel celies, Latvija, Tu svētā!" (krievu valodā).
No 1922: intensīvi literārie eksperimenti, kas apkopoti kladēs ar nosaukumu "Mana dienasgrāmata" (RMM krājumā), kā arī dzejas teorijas un latviešu literatūras studijas.1925. gada 1. februārī: pirmais latviešu valodā publicētais dzejolis "Sapņi" laikrakstā "Latvijas Kareivis".Sākot ar 1928. gadu, daudz rakstījis par aktuāliem rakstniecības jautājumiem, analizējis citu dzejnieku daiļradi (žurnālos "Trauksme", "Latvju Grāmata", "Zaļā Vārna", "Daugava", laikrakstos "Sociāldemokrāts", "Pēdējā Brīdī", "Rīts", "Dienas Lapa").
20. gadsimta 30. gados publicēja recenzijas par teātri, kino.1941: Čaks iesaistījās padomju kultūras dzīvē - rakstīja tēlojumus, recenzijas par literatūru un kinomākslu, 1941. gadā atsāka publicēt dzejoļus periodikā.Gatavojoties 1941. gada rudenī paredzētajai latviešu literatūras un mākslas dekādei Maskavā, kopā ar Eriku Ādamsonu veidoja operas libretu par latviešu sarkanajiem strēlniekiem. Vienlaikus rakstīja arī operas "Zelta zirgs" libretu.1941–1944: vācu okupācijas laikā Čaks ar savu vārdu darbus nepublicēja, bet tas bija ražīgs posms Čaka daiļradē, – top poēma "Matīss, kausu bajārs" (1943), "Spēlē, spēlmani!" (1944), mīlas lirikas krājums "Debesu dāvana" (1943), filozofisku pārdomu dzeja krājumā "Lakstīgala dzied basu" (1944). Daļa šajā laikā rakstīto darbu publicēti sākot ar 20. gadsimta 70. gadiem; pilnībā Aleksandra Čaka Kopoto rakstu sējumos.1943: ar Mildas Grīnfeldes vārdu izdots Čaka dzejojums "Tētis – karavīrs".
1944–1949: aktīvi darbojās literatūras, teātra, kino un tēlotājas mākslas kritikā.
Pēc kara iznākuši dzejoļu krājumi "Zem cēlās zvaigznes" (1948; pirmajā redakcijā 1946. gadā, grāmata nenonāca apgrozībā) un "Patrioti" (1948).
Pēc Čaka nāves izdots krājums "Cīņai un darbam" (1951, Jāņa Sudrabkalna ievads un sakārtojums).
Dzejoļu krājumi
1928: Sirds uz trotuāra
1928: Es un šis laiks
1929: Apašs frakā
1929: Pasaules krogs
1932: Mana paradīze (iepriekšējo krājumu dzejoļi papildināti ar jauniem)
1938: Iedomu spoguļi (atkārtots izdevums 2012)
1943: Debesu dāvana (pilnībā publicēta 1980)
1943: Tētis – karavīrs (publicēts ar Mildas Grīnfeldes vārdu)
1944: Lakstīgala dzied basu (pilnībā publicēta 1972)
1946: Zem cēlās zvaigznes (grāmata izņemta no apgrozības)
1948: Zem cēlās zvaigznes
1948: Patrioti
1951: Cīņai un darbam (izdots pēc Čaka nāves)
Liroepiskie darbi
1930: poēma par ormani
1932: Umurkumurs
1937–1939: Mūžības skartie (1–2)
Stāstu krājumi
1935: Eņģelis aiz letes
1938: Aizslēgtās durvis
1938: Debesīs (stāsti jaunatnei)
Lugas
1932: Nagla, Tomāts un Plūmīte (kopā ar Eriku Ādamsonu)
1934: Pusnakts kuģis (kopā ar Jūliju Vanagu)
1943: Matīss, kausu bajārs (pilnībā publicēta 1972, teātrī 1990 un 1993)
Ārzemju autoru darbu tulkojumi
1932 teātrī: Bertolda Brehta luga "Trīsgrašu opera" (tulkota kopā ar Eriku Ādamsonu),
1933–1934: Dž. O. Kervuda romāns "Mežs liesmās" (publicēts laikrakstā "Dienas Lapa").
Tulkojis galvenokārt no krievu valodas, nozīmīgi tulkojumi padomju laikā:
1946: Nikolajs Gogolis "Mirgoroda"
1946: Maksims Gorkijs "Jegors Buličovs un citi" (tulkots kopā ar Jāni Grotu)
1949: Aleksandrs Puškins "Nāra"
1951: Aleksandrs Ostrovskis "Ne vienmēr runcim krējuma pods"
1952: Nikolajs Gogolis "Tarass Buļba"
1953: Nikolajs Gogolis "Veclaiku muižnieki"
Saskare ar tiesu un represīvajiem orgāniem
Nacistiskās Vācijas okupācijas laikā ar negatīvu raksturojumu figurējis kultūras darbinieku ''melnajā sarakstā''.
1946. gada 30. augustā laikrakstā “Literatūra un Māksla” Aleksandram Čakam tiek pārmests apolitiskums.
1946–1949: atbalstot un īstenojot latviešu literatūrā un mākslā PSKP CK lēmumus, tika organizēta Aleksandra Čaka literārās un recenzenta darbības kritika, pārmetot viņam atkāpšanos no marksisma pozīcijām, apolitiskumu, formālismu, buržuāzisko estētismu.
1949. gada 28. februārī: kosmopolītu lieta – Aleksandrs Čaks no Arvīda Pelšessaņem KP vadības nosodījumu speciālā sanāksmē par formālismu, kosmopolītismu, revizionismu un nacionālismu.