Vladislavs Nastavševs

1 picture

Vladislavs Nastavševs ir režisors, scenogrāfs, komponists. Studējis aktiermākslu Krievijā (Pēterburgas Valsts teātra akadēmijā) un režiju Lielbritānijā (Sv. Mārtina Mākslas un dizaina koledžā, Londonas Drāmas centrā). Pāvula Jurjāna mūzikas vidusskolā apguvis vijoļspēli un klavierspēli. Paralēli darbam teātrī komponē mūziku, veido un izpilda koncertprogrammas.
Vladislavs Nastavševs bieži tiek dēvēts par savu izrāžu absolūto autoru. Nastavševa izrādēm raksturīgas izteiksmīgas vizuālas, bieži vien aktieru fiziskajā ķermeņa valodā balstītas skatuves metaforas. Režisora skatuves darbos liela nozīme muzikālajam noformējumam, vizuālā un audiālā līmeņa veidotajam atmosfēriskumam. Režisora izrādes bieži vien ir izteikti autobiogrāfiskas.
Vladislavs Nastavševs režijas karjeru Latvijā sācis neatkarīgajā teātrī Dirty Deal Teatro. Vairākas izrādes iestudējis Latvijas Nacionālajā teātrī, Jaunajā Rīgas teātrī, Ģertrūdes ielas teātrī un citur.
Vairākkārtējs Latvijas teātra Gada balvas "Spēlmaņu nakts" laureāts un nominants par darbu režijā, scenogrāfijā, kostīmu mākslā, muzikālā noformējuma veidošanā.
Paralēli darbam Latvijā strādā ārvalstīs, piemēram, aktīvi sadarbojoties ar Maskavas "Gogoļa centru".

Birth time/place

20.04.1978
Rīga

Personal information


Professional activity

Darbs režijā
2018: "Cerību ezers aizsalis". Jaunais Rīgas teātris.
2017: Antons Čehovs "Trīs māsas. Refleksija". Latvijas Nacionālais teātris.
2017: Anatolijs Marienhofs "Ciniķi". Jaunais Rīgas teātris.
2016: Mihails Kuzmins "Peldošie-ceļojošie. 2. daļa". Dailes teātris.
2016: Eiripīds "Mēdeja". Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris.
2016: Federiko Garsija Lorka "Asins kāzas". Latvijas Nacionālais teātris.
2015: Sergejs Uhanovs "Melnā sperma". Ģertrūdes ielas teātris.
2015: "Cerību ezers". Jaunais Rīgas teātris.
2015: Fjodors Dostojevskis "Idiots". Latvijas Nacionālais teātris.
2014: "Eskeipista dienasgrāmata 2". Koncertuzvedums. Jaunais Rīgas teātris.
2014: Mihails Kuzmins "Peldošie-ceļojošie". Jaunais Rīgas teātris.
2013: "Eskeipista dienasgrāmata". Latvijas Jaunā teātra institūts. Festivāls Homo Novus.
2013: Viljams Šekspīrs "Makbets". Valmieras Drāmas teātris.
2012: Daniils Harmss "Vecene". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Ivans Buņins "Tumšās alejas". Jaunais Rīgas teātris. Talsu iela 1.
2012: Tenesijs Viljamss "Pērnvasar negaidot". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Valmieras Drāmas teātris.
2011: Jevgeņijs Haritonovs "Dzin". Dirty Deal Teatro. Latvijas Nacionālais teātris. Projekts "TESTS".
2011: "Sņeguročka". Latvijas Jaunā teātra institūts. Festivāls Homo Novus.
2011: Gajs Davenports "Puiši smaržo pēc apelsīniem". Dirty Deal Teatro.
2010: Ivans Buņins "Mitjas mīlestība". Dirty Deal Teatro.

Darbs scenogrāfijā2018: "Cerību ezers aizsalis". Jaunais Rīgas teātris.
2017: Antons Čehovs "Trīs māsas. Refleksija" (kopā ar Artūru Arni). Latvijas Nacionālais teātris.
2016: Eiripīds "Mēdeja". Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris.
2016: Federiko Garsija Lorka "Asins kāzas". Latvijas Nacionālais teātris.
2015: Sergejs Uhanovs "Melnā sperma". Ģertrūdes ielas teātris.
2015: "Cerību ezers". Jaunais Rīgas teātris.
2015: Fjodors Dostojevskis "Idiots". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Daniils Harmss "Vecene". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Ivans Buņins "Tumšās alejas". Jaunais Rīgas teātris. Talsu iela 1.
2012: Tenesijs Viljamss "Pērnvasar negaidot". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Valmieras Drāmas teātris.
2010: Ivans Buņins "Mitjas mīlestība". Dirty Deal Teatro.

Kostīmi izrādēm2018: "Cerību ezers aizsalis". Jaunais Rīgas teātris.
2016: Federiko Garsija Lorka "Asins kāzas" (kostīmu koncepcija). Latvijas Nacionālais teātris.
2015: Sergejs Uhanovs "Melnā sperma". Ģertrūdes ielas teātris.
2015: Fjodors Dostojevskis "Idiots". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Daniils Harmss "Vecene". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Tenesijs Viljamss "Pērnvasar negaidot". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Valmieras Drāmas teātris.
2011: Jevgeņijs Haritonovs "Dzin". Dirty Deal Teatro. Latvijas Nacionālais teātris. Projekts "TESTS".
2011: "Sņeguročka". Latvijas Jaunā teātra institūts. Festivāls Homo Novus.
2011: Gajs Davenports "Puiši smaržo pēc apelsīniem". Dirty Deal Teatro.
2010: Ivans Buņins "Mitjas mīlestība". Dirty Deal Teatro.

Mūzika un muzikālais noformējums izrādēm2018: "Cerību ezers aizsalis". Jaunais Rīgas teātris.
2017: Antons Čehovs "Trīs māsas. Refleksija". Latvijas Nacionālais teātris.
2017: Anatolijs Marienhofs "Ciniķi" (kopā ar Tomu Auniņu un Otto Auniņu). Jaunais Rīgas teātris.
2016: Mihails Kuzmins "Peldošie-ceļojošie. 2. daļa". Dailes teātris.
2016: Eiripīds "Mēdeja". Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris.
2016: Federiko Garsija Lorka "Asins kāzas". Latvijas Nacionālais teātris.
2015: Fjodors Dostojevskis "Idiots". Latvijas Nacionālais teātris.
2014: "Eskeipista dienasgrāmata 2". Koncertuzvedums. Jaunais Rīgas teātris.
2014: Mihails Kuzmins "Peldošie-ceļojošie". Jaunais Rīgas teātris.
2013: "Eskeipista dienasgrāmata". Latvijas Jaunā teātra institūts. Festivāls Homo Novus.
2013: Viljams Šekspīrs "Makbets". Valmieras Drāmas teātris.
2012: Daniils Harmss "Vecene". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Ivans Buņins "Tumšās alejas". Jaunais Rīgas teātris. Talsu iela 1.
2012: Tenesijs Viljamss "Pērnvasar negaidot". Latvijas Nacionālais teātris.
2012: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Valmieras Drāmas teātris.
2011: Jevgeņijs Haritonovs "Dzin". Dirty Deal Teatro. Latvijas Nacionālais teātris. Projekts "TESTS".

Lomas teātra iestudējumos2013: Režisors, Upuri. Viljams Šekspīrs "Makbets". Režisors Vladislavs Nastavševs. Valmieras Drāmas teātris.
2012: loma. Tenesijs Viljamss "Pērnvasar negaidot". Režisors Vladislavs Nastavševs. Latvijas Nacionālais teātris.

Starptautiski projekti2017: Mihails Kuzmins "Kuzmins. Forele caursit ledu". Maskavas "Gogoļa centrs" (Гоголь-центр), Krievija.
2014: Mats Trāts "Patiesība, pēc kuras ilgojos". Teātris "NO99". Tallina (Igaunija).
2013: Ļuba Stračuka "Bez bailēm" (pēc Rainera Vernera Fasbindera filmas "Bailes saēd dvēseli" scenārija). Maskavas "Gogoļa centrs" (Гоголь-центр), Krievija.
2013: Ivans Buņins "Mitjas mīlestība". Maskavas "Gogoļa centrs" (Гоголь-центр), Krievija.
2008: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Sydney Belvoir Street Downstairs Theatre. Sidneja (Austrālija).
2007: Augusts Strindbergs "Jūlijas jaunkundze". Cochrane theatre. Londona (Lielbritānija).
2007: Ivans Turgeņevs "Rudins". Arcola theatre. Londona (Lielbritānija).

ApbalvojumiBalvas2016: teātra balvas "Spēlmaņu nakts 2016" Grand Prix par iestudējumu "Asins kāzas".
2016: teātra balva "Spēlmaņu nakts 2016" kategorijā "Gada lielās formas izrāde" par iestudējumu "Asins kāzas".
2016: teātra balva "Spēlmaņu nakts 2016" kategorijā "Gada režisors" par iestudējumiem "Asins kāzas" un "Melnā sperma".
2016: teātra balva "Spēlmaņu nakts 2016" kategorijā "Gada muzikālās partijas autors" (kopā ar Tomu Auniņu) par mūziku iestudējumam "Asins kāzas".
2015: teātra balva "Spēlmaņu nakts 2015" kategorijā "Gada lielās formas izrāde" par iestudējumu "Cerību ezers".
2014: teātra balva "Spēlmaņu nakts 2014" kategorijā "Gada lielās formas izrāde" par iestudējumu "Peldošie-ceļojošie".
2012: Prāgas Scenogrāfijas kvadriennāles zelta medaļa kategorijā "Par izrādes scenogrāfiju" par scenogrāfu izrādei "Jūlijas jaunkundze".
2010: stipendija par krievu klasikas iestudējumiem ārvalstīs "Teātra iniciatīvu atbalstam". Maskava, Krievija.
2009: Andreja Petrova Krievijas komponistu konkursa laureāts. III prēmija nominācijā "Estrādes dziesma un estrādes romance".

Nominācijas2018: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada režisors" par iestudējumu "Cerību ezers aizsalis".
2018: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par iestudējumu "Cerību ezers aizsalis" kategorijā "Gada lielās formas izrāde".
2016: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par iestudējumu "Mēdeja" kategorijā "Gada lielās formas izrāde".
2016: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par iestudējumu "Melnā sperma" kategorijā "Gada mazās formas izrāde".
2016: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada scenogrāfs" par iestudējumu "Melnā sperma".
2014: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada režisors" par iestudējumu "Cerību ezers".
2015: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada režisors" par iestudējumu "Cerību ezers".
2014: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada režisors" par iestudējumu "Peldošie-ceļojošie".
2013: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par iestudējumu "Vecene" kategorijā "Gada teātra izrāde".
2012: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija kategorijā "Gada režisors" par iestudējumiem "Jūlijas jaunkundze" un "Dzin".
2012: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par iestudējumu "Jūlijas jaunkundze" kategorijā "Gada teātra izrāde".
2010: teātra balvas "Spēlmaņu nakts" nominācija par režiju iestudējumam "Mitjas mīlestība" kategorijā "Gada jaunais skatuves mākslinieks".

Quotes

Par Vladislava Nastavševa režiju"Jau agrīnajos darbos režisors piesaka divas galvenās tēmas, kuru atklāsmē viņš meklē eksistences jēgu – mīlestība un teātris – un kuras turpmāk kļūs par dominējošām viņa daiļradē. Pie tam tās abas viena otru caurstrāvo, radot iespaidu, ka viņa izrādēs seksualitāte ir teatrāla, bet teātris seksuāls."

Radzobe, Silvija. Vladislavs Nastavševs un viņa komiskie stāsti. Latvijas jaunā režija – Latvijas Universitāte, 2015, 160. lpp.

Par Vladislava Nastavševa režiju"V. Nastavševa izrādes ir kā divu vienlaicīgu, paralēlu izrāţu jeb divu estētisko formu sajaukšanās, kas
rada jaunu formu. Lietojot postdramatiskā teātra kategorijas, var teikt: Nastavševa izmantotais paņēmiens
ir reprezentācijas jeb dzīves atspoguļošanas un semiotiskas konstrukcijas prezentācijas jeb priekšā
stādīšanas savienošana. Šī iezīme atšķir V. Nastavševu no citiem jaunajiem reţisoriem, kuri visbieţāk
reprezentāciju pilnībā nomaina ar prezentāciju. Reprezentācijas līmenī reţisors demonstrē, ka labi
pārvalda psiholoģiskā teātra likumus, darbā ar aktieriem radot spilgtas lomas. Te nozīme ir naratīvam,
tekstā ietvertajai jēgai, un izrādes var nolasīt kā psiholoģiskā teātra darbus."

Radzobe, Silvija. Vladislava Nastavševa režija. Divas izrādes vienā. Diena.lv, 10.04.2013.

Par Vladislava Nastavševa režiju"Vladislava Nastavševa rokraksta iezīme līdz šim ir bijusi tēlu raksturu un situāciju izkāpinātība, bieži vien reizē ar izrādes vizuālo tēlu radot arī fiziskus šķēršļus, ko aktieriem nākas pārvarēt [..]."

Rozentāls, Atis. Izpletnis slīd lejup. Kultūras Diena un Izklaide, 19.10.2017, 8. lpp.

Par Vladislava Nastavševa iestudējumu "Makbets""Izrādes zīmju sistēma pieļauj plašas interpretācijas iespējas, kas katram skatītājam būs visnotaļ subjektīvas – atkarībā no pieredzes, aktuālajiem tā brīža jautājumiem (sociālajā, psiholoģiskajā un eksistenciālajā plāksnē), vārdu sakot, izrāde, kaut tajā salikti precīzi pieturas punkti, ir atvērta – ar noteikumu, ka atvērts ir arī skatītājs."

Uzula-Petrovska, Maija. Sumināts, Nastavšev, tu, kas būsi karalis. Kroders.lv, 21.05.2013.

Par Vladislava Nastavševa iestudējumu "Peldošie-ceļojošie"
""Peldošajos-ceļojošajos" Kuzmina romāns savā ziņā kalpo kā operas librets, un Nastavševs ne tikai tiešā nozīmē komponējis izrādes dziesmas, bet komponējis un orķestrējis visu izrādi, radot savu autonomo pasauli ar tās likumībām un skaistuma izjūtu."

Uzula-Petrovska, Maija. "Uz mūžu" = šobrīd. Kroders.lv, 11.02.2014.