"Jys beja lobs dzīdōtōjs, ar lobu muzikalū dzērdi un
lobu bolsu. Tautā beja pazeistams kai lels pōrsoku stōsteitōjs un grōmotu
laseitōjs. Jū vodōja pa vīseibom – vysvairōk pi rodim – kuru jam beja lels
skaits – kai laika kavātōju. Un šymā nūzarē jys bejis napōrspāts. Nu dobas
apdōvynōts ar takūšu volūdu, kas beja dzidra kai olūteņš, un ar lobu atmiņu
leidz pat vacumam, jys sevī apvīnōja eista kristīša vīnkōršeibu un pazemeibu. [..]
Par jō literarū erudiciju līcynoj fakts, ka jys tautai stōsteja Fausta motivu
un minēja Mefistofeli. [..] Jō tautas dzīsmu un pōrsoku krōjums beja lels. Jo
uzraksteitu vysu, kū jys izstōstēja vīnā vokorā, sanōktu vasals sējums. [..]
Lels ir bejis Salinīka dzīsmu krōjums, kas dzīdotas dažaidos vīseibos un
dažaidūs dzeives gadejumūs. Nav ari ni mozōkū šaubu, ka daļu dzīsmu jys ir pats
sacerējis. [..] Salinīku Dzedeņa atmiņā beja vairōki myusu vēstures un
folkloras sējunu un daļa tur beja jō originaldorbs, kū jys pajēme sev leidza,
jo nabeja, kas tū uzroksta."
Latkovskis, Leonards. Tautas dzejnīki. Kulturvēsturiski
materiali. Minhene: Latgaļu izdevnīceiba, 1955, 139.–143. lpp.