"Viņš galvenokārt pievērsās tēmām, kas saistītas ar vēstures izpēti. Fon Reke tādējādi nebija ne transcendentāls domātājs vai dzejnieks, kaut arī pret dzeju labvēlīgi noskaņots. No universitātes viņš pārnesa bagātīgu zināšanu krājumu un to nepārtraukti ar uzcītību papildināja arheoloģijā, numismātikā, dabas vēsturē (..). Viņa dzīves filozofija pieslējās Horācija “Tver mirkli” (Carpe diem) idejai; viņa ticības mācība ietvēra tā laikmeta krāsas, kura ietvaros ietilpa viņa izglītības gaitas – pēdējās divas 18. gadsimta desmitgades (..) Tīri cilvēciskais fon Rekē izpaudās kā sava personīgā labuma noliegums tik nepretenciozā formā, ka viņš burtiski pievilka cilvēkus. Izpratne par godu uzturēja viņā lepnumu, tas viņam lika cienījami pildīt uzticēto amatu un būt apzinīgam it visās lietās."
Ilglaicīgs draugs un domubiedrs Karls fon Napjerskis
(Er richtete sich vornehmlich auf Gegenstände historischen Erkennens. So war er weit entfernt, ein transcendentaler Denker oder Dichter zu sein, aber doch Dichtung gegenüber aufgeschlossen. Er brachte von der Universität einen reichen Vorrat an Kenntnissen mit und ergänzte sie dauernd mit Fleiß auf den Gebieten der Archäologie, Münzkunde, Naturgeschichte (..). Seine Lebensphilosophie schloß sich an das Horazische Carpe diem; seine Glaubensansichten trugen die Farbe der Zeit, in welche seine Bildung fiel, die beiden letzten Dezennien des XVIII Jahrhunderts (..). Das rein Menschliche sprach sich bei Recke mit so viel Verleugnung des eigenen Vorteils so anspruchlos aus, daß sich der Mensch zum Menschen gezogen fühlte. Seine Begriffe der Ehre unterhielten in ihm den Stolz, daher die ehrenwerte Haltung im Amte, die Gewissenhaftigkeit in allem, was ihm anvertraut war... No: C.E.v.Napiersky. Gedächtnissfeier.. Mitau, 1847).
" [..] kas vien fon Reki tika redzējis rosāmies muzeja telpās, tas guva pārliecību, ka viņš burtiski dzīvoja muzejā un ar muzeju (..) viņš nekad nenāca uz muzeja telpām tukšām rokām. Kā mīlestības pilns tēvs savam bērnam viņš vienmēr kaut ko atnesa, ja ne gluži noderīgu un vajadzīgu, tomēr kādu glītu spēlīti, kādu jauku greznumlietu."
Jelgavas izdevējs Frīdrihs Stefenhāgens
(... in und mit seinem Museum lebte (..) fast nie mit leeren Händen das Lokal des Museums besuchte; wie ein zärtlicher Vater brachte er seinem Kinde stets etwas mit, wenn auch nicht immer gerade Notwendiges und Nützliches, so doch ein zierliches Spielwerk, ein hübschen Putz. No: W.Steffenhagen. Johann Friedrich von Recke. Mitauische Zeitung, 1846, nr. 80.)
"Tāpat Jelgavā tanī pašā gadā 1818. kļuva ietaisīts Stefenhāgena namā: savāda salasīšana no visādām vērā liekamām lietām, kas Kurzemē atrastas, no veciem pagānu un bruņinieku laikiem; kā: dievekļi, naudas gabali, kara ieroči, bildes, veci raksti, akmini, visādi koka un vara trauki, un daudz skunstīgas lietas; tāpat arī visi zvēri un putni šās zemes u.t.j.pr., ko ikviens bez naudas var dabūt redzēt. Šo sauc: "Kurzemes Muzeum, jeb dīvaiņu lietu krāšanas vieta"
Lindes un Birzgales mācītājs Kundrāts Šulcs
("Kurzemes stāstu grāmata", 1861, 125.–126. lpp.)
"Tas notika 1788. gada 22. decembrī, Jelgavas pilī izcēlās ugunsgrēks, no kura tika glābti arhīva dokumenti un papīri, izsviežot tos pa logiem laukā pils pagalmā, kur Reke neiedomājamā aukstumā, kāds tobrīd bija iestājies, dedzīgi pielika visas pūles tos pēc iespējas nogādāt drošībā. Tā [ugunsgrēka] dēļ ne tikai pats arhīvs tika savandīts un zaudēja vienu otru vērtīgu lietu, kas atradās tikai pilnus 50 gadus vēlāk, bet arī pats Reke pārsala un, savās neatlaidīgajās pūlēs glābdams rakstus, apsaldēja kājas, kādēļ turpmākos četrus mēnešus viņam pastāvīgās sāpēs vajadzēja pavadīt slimības gultā. Turklāt šī savainojuma sāpīgās sekas par sevi atgādināja vēl arī turpmāk daudzus gadus."
Karls fon Napjerskis
(es war am 22. Dez. 1788 eine Feuersbrunst im mitauischen Schlosse entstanden, vor der man die Urkunden und Papiere des Archivs zu retten bemüht war, indem man sie aus dem Fenster auf den Schlossplatz hinauswarf, wo Recke bei einer ungeheuern Kälte, die damals herrschte, sich eifrig Mühe gab, solche nach Möglichkeit in Sicherheit zu bringen. Dennoch kam das Archiv nicht nur in eine bedeutende Unordnung und verlor selbst manches wichtige Stück des Alterthums, wovon Einges volle 50 Jahre später wieder zum Vorschein kam; sondern Recke selbst erfror sich, bei seiner unablässigen Sorge um die Fortschaffung der Schriften, die Füsse und zog sich dadurch ein viermonatliches schmerzhaftes Krankenlager zu, trug auch die Folgen seiner Verletzung noch oft schmerzhaft in späteren Jahren. No: Dr. von Napiersky. Dr. Johann Friedrich von Recke. Darstellung seines Lebens und Wirkens. Gedächtnissfeier Johann Friedrich's von Recke.. Mitau 1847, S.7.)