PAR JĀŅA LIEPIŅA GLEZNIECĪBU
"Jānis Liepiņš pirmais mūsu gleznotājs, kas rāda jūras darbdienu, jo viņa gleznās jūra tiešām bango, zvejnieku figūras kustas un strādā. Kā dzīvē, tā arī savos darbos Liepiņš ir atklāts un bieži pat skarbs. Viņa jūras skati un tāpat zvejnieku dzīves tēlojumi ir dažreiz ļoti skaudri, un tajos vispirms jāiedzīvojas, lai tie sāktu patikt, bet arī pati jūra ir bieži ļoti skarba un zvejnieku darbā ir maz maiguma. Ar vērsmainu spēku, drošos krāsu triepienos, mākslinieks rada savus zvejnieku dzīves gleznieciskos stāstījumus. Tajos neredzam nogurušus stāvus, bet darba varoņus, kas mīl jūru un nešķiras no tās pat tad, kad tā tiem sagādā zaudējumus un rada traģēdijas. Pilsētas zaļumniekiem šie varoņi dažreiz rādās robusti vārdos un darbos, bet tas liekas tikai tāpēc, ka viņi ir patiesi un dzīvē neprot lietot maskas. Liepiņa impulsīvai dabai tuvāka ir nemierīgās, sabangotās jūras krāsainība, kas mainās ik brīdi."
Dombrovskis, Jānis. Bangojošās jūras epiķis gleznotājs Jānis Liepiņš. Atpūta, Nr.766 (07.07.1939)
"Jāņa Liepiņa mākslā divdesmito gadu otrajā pusē noris tālāks veidošanās process. Stilistiski viņa gleznas kļūst nosvērtākas un patstāvīgākas. Nebūdams mierā ar eksperimentiem plaknes glezniecībā un neatzīdams arī savu kolēģu pūles šai virzienā, Jānis Liepiņš sāk gleznot reālistiskāk. [..] Šī laika Jāņa Liepiņa gleznās skan protests, dramatisms un satraukums. Viņš nav dzīves idiliskā skaistuma apjūsmotājs, nav labklājības un apmierinātības gleznotājs. Viņa gleznotās ainas un cilvēki ir dzīves pretrunu pilni. [..] Ļoti plaši divdesmitajos gados un trīsdesmito gadu sākumā tika izplatīti J. Liepiņa zīmētie plakāti un aģitācijas kartītes. [..] Visās vietējās un latviešu mākslas izstādēs ārzemēs — Helsinkos. Kopenhāgenā, Varšavā, Prāgā, Londonā, Parīzē, Maskavā un citur — Liepiņa darbi guva izcilu ievērību, un daži tika iegādāti muzejiem (Varšavā, Malmē, Kauņā, Londonā — Britu muzejam). Trīsdesmito gadu sākumā Jāņa Liepiņa glezniecības tematika ievērojami paplašinās. Kopā ar gleznotāju Filku viņi pašu būvētajā jahtā apbraukā Vidzemes un Kurzemes zvejnieku ciemus. Zvejnieku dzīves un darba tēma kļūst par viņa mākslas vadmotīvu, tāpat arī lauku darbu attēlojums. Vēl viņš glezno priekšpilsētas ainas, bet sirds pieder zvejniekiem. Pats viņš ik vasaras ilgiem lāgiem dzīvo pie zvejniekiem — visbiežāk Kaugurciemā, Buļļu ciemā, Lapmežciemā, kur ari gūtas ierosmes izcilākajām gleznām. Viņš ir produktīvs mākslinieks, kas strādā impulsīvi un aizrautīgi. Studijas viņš labprāt glezno tieši no laivas. Studijas nekad nepalielina: kompozīcija rodas kā pārdzīvotā iespaida rezultāts, kas papildināts ar studiju materiāliem. Mākslinieks glezno darba cilvēku dzīves sūrumu. Figūru vienkāršotos veidojumos un gleznu metveidīgā apdares manierē Liepiņš panāk kāpinātu izteiksmi, monumentalitāti, reizēm simbolisku tēmas skanējumu. Tā ir iespaidīga un emocionāla glezniecība, kuras autorā jūtam vienreizēju māksliniecisku personību. Gleznas formālajā risinājumā mākslinieks, būdams izcils kolorists, priekšroku dod krāsai, nevis zīmējumam. Tāpēc daļa viņa darbu liekas metveidīgi un it kā nepabeigti. Bet pati tēmas izvēle, mākslinieka temperaments virza viņu uz plašo un aso gleznojumu."
Ivanovs, Miķelis. Dzīves skarbuma gleznotājs. Māksla, Nr.4 (01.10.1959)