PAR JĀNI LEJIŅU KĀ AKTIERI
"Jāņa Lejiņa ampluā ir ļoti plašs. Viņam nav sevišķi "izredzētu" lomu, kaut dažas varbūt psīchologiski tuvākas par citām, kā piem., Blaumaņa Krustiņš, Raiņa Uldis un Indulis, Brigaderes Grants, Rostāna Ērglēns un daudzas citas. Katrā lomā viņu saista iespēja atrast un parādīt kaut ko jaunu. Ar māksliniecisku pārliecību viņš tēlo tiklab jaunus mīlētājus, kā komiskus un drāmatiskus raksturus, vai galvenos varoņus liela stila traģēdijās. Dažas lomas sīki niansētas, piem. Blaumaņa Edgars (Ugunī), citas veidotas lielās monumentālās līnijās, piem. Raiņa Indulis."
Kadilis, Jānis. Jānis Lejiņš. Treji Vārti, Nr. 72, 01.09.1979.
PAR GRĀMATU "SPĒLMAŅU CILTS"
"Nacionālajā teātri Jānis Lejiņš izaug līdz sava talanta pilnbriedumam un, atskaitot Liepājā pavadītos 3 gadus, paliek tajā no pirmās dienas līdz pēdējai, ieskaitot abu okupāciju gadus, kad teātris pārdēvēts, bet personālā lielu pārmaiņu nav. Cik cieši viņš saaudzis ar šo teātri, to spilgti parāda viņa atmiņu grāmata Spēlmaņu cilts (Grāmatu draugs, 1965). Ar sirsnību un dziļu iejūtu tanī notēlota vide un gaisotne, kādā teātra darbība risinās un cilvēki, kas to veido. Tiešais skatuves darbs – inscenējumi un lomu tēlojumi – pieminēts tikai par tik, par cik tas saistās ar atsevišķiem izpildītājiem: režisoriem, aktieriem, dekorātoriem. Bet arī tas dod ieskatu par daudziem liela stila darbiem, kādus teātris spējis veikt, sākot ar latviešu autoriem un beidzot ar pasaules klasiķiem. Protams, ne jau tādus vien darbus teātris rādījis. Grāmatas lielākais sniegums tomēr ir tas, ka dzīvi notēloti vesela rinda mākslinieku, tai skaitā daudz trimdinieku, ko okupētajā Latvijā ignorē, tāpat kā autoru pašu, lai gan viņiem nenoliedzama vieta mūsu teātra vēsturē. Tādējādi grāmata kļūst arī par vērtīgu teātra vēstures dokumentu. Raksturīgos vilcienos tajā iezīmēti arī lugu autori, ar kuriem nācies sadarboties: Rainis, Aspazija, Anna Brigadere, Augusts Saulietis, Jānis Akurāters, Jūlijs Pētersons."
Kadilis, Jānis. Jānis Lejiņš. Treji Vārti, Nr. 72, 01.09.1979.