PAR ILZI ŠĶIPSNU
"Satiksmē ar cilvēkiem Ilze bija vienkārša un sirsnīga. Apveltīta ar asām novērošanas spējām, gaišu prātu, kuram laimējās veidoties auglīgā vidē; ar savu lielo uzņēmību, gribu un mērķtiecību viņa kopa savu talantu. Ar neatlaidību meklēt patiesību, viņa interesējās par visu, izjuta dabas skaistumu. Drosmīgi gāja uz priekšu, kāpa kalnā, lai plašumus redzētu. [..] Uzturēja dzīvas saites ar dzimteni."
Bēne, Alma. Aiz tīras sirsnības!
Ilzes pasaulē, 1984, 271. lpp.
"Ilze bija patīkama un rosinoša sarunu biedrene. Viņas valoda reizēm kūsāt kūsāja, allaž ieplaiksnoties labsirdīga humora dzirkstīm. Pretēji tādiem sarunas partneriem, kam saruna tūdaļ šķiet garlaicīga, ja viņi paši nav galvenie runātāji, Ilze tāda nebija. Viņa prata stāstīt un arī otrā klausīties. Viņai piemita dabiska interese par otra cilvēka domu pasauli, kas bija apvienota ar iedzimtu takta izjūtu. Ja gadījās, ka sarunā bija jāpiedalās tikai pieklājības dēļ, viņa necentās māksloti izrādīt interesi, bet izturējās dabiski, un, ja par sarunas tematu viņai nekādi personiski komentāri neradās, mēdza vienkārši piebilst: "Tā tas varētu būt." Ja sarunas partneris spēja pārliecināt, viņa bez īgnuma pievienojās, bet Ilze prata arī lieliski oponēt. Kafiju malkodama, cigaretei dūmojot, viņa savu viedokli, acīm iedegoties, prata formulēt visskaidrākajiem un trāpīgākajiem vārdiem."
Šturma, Eleonora. Ilzi atceroties. Karogs, Nr.7-8, 01.07.1991.
"Ilzes Šķipsnas darbi ir atbilžu meklēšana uz lieliem un mūžīgiem jautājumiem. Starp tiem galvenie ir divi: personības vienības problēma, ko var saukt arī par identitātes problēmu, un pasaules kopsakara un jēgas problēma. Pirmo problēmu risina viņas romāns Aiz septītā tilta, otru – Neapsolītās zemes. Stāstu vairums pieder personības problēmu lokam, tomēr ir daži, kas risina ontoloģiskos jautājumus. Ilzes Šķipsnas pieeja ir filozofiska, viņa meklē atbildes uz jautājumiem: kas un kāpēc? Psiholoģiskā pieeja, atsevišķu pārdzīvojumu pētīšana viņu neinteresē, jo atsevišķs pārdzīvojums ir abstrakcija."
Andrups, Jānis. Kopsakaru atklājēja. Jaunā Gaita, Nr. 134, 1981.
Ar Ilzi Šķipsnu, kas ir daudzējādā ziņā savas literārās paaudzes priekšplānā, mūsu literātūrā ienāk jaunas aistētiskas un filozofiskas ievirzes, kas izkristallizējas caur kaŗa, okupācijas un trimdas pieredzēm, līdz ar to nākot ciešā saskarē ar citām kultūrām un sveštautu literāriem strāvojumiem. Bez skaistā žesta un skaļā saukļa šī paaudze meklē sava laikmeta izteiksmi, patiesu, atklātu, kur literārais ietvars un satvars saliedēti aistētiskā, nedalāmā vienībā.
Silenieks, Juris. Viņpus vidējās īstenības. Jaunā Gaita, Nr. 134, 1981.
"Šķipsnas daiļradei raksturīgs mēģinājums uztvert un atspoguļot īstenību tādā veidā, kā tā tiek pārdzīvota indivīda apziņā – caur subjektīvo, nevis objektīvās pasaules prizmu. Bieži sastopama blīva, koncentrēta asociāciju plūsma, objektīvā laika plūdums nereti apstādināts, lai detalizēti izsekotu domas evolūcijai vai kādai atmiņu epizodei. Raksturīgs reālisma un sirreālisma elementu sapludinājums."
Dombrovska, Baiba. Latviešu rakstniecības biogrāfijās, 2003.
PAR ROMĀNU "AIZ SEPTĪTĀ TILTA" (GRĀMATU DRAUGS, 1965)
"Spriedums par Ilzes šķipsnas romānu "Aiz septītā tilta", rodas ātri un viegli: tas ir pirmais tāda veida darbs visā mūsu romāna vēsturē, kas gan tikai 86 gadus gara. Tā nav mētāšanās ar glaimīgām hiperbolām, ja atzīstam, ka jaunā rakstniece te sagādājusi strauju pagriezienu un ka literatūrvēsturnieks kādreiz nākotnē viņas darbā ieraudzīs ce|astabu, no kura sācies jauns gājums ar jaunu cēlienu, kad mūsu romāns pēc ieilguša sastinguma tiecies sasniegt tādu pašu attīstības pakāpi, kāda latviešu dzejā, visvairāk Aleksandra Čaka nopelnu labad, sāka iezīmēties jau priekš 35 gadiem."
Rudzītis, Jānis. Straujš pagrieziens latviešu romāna vēsturē. Laiks, 1965, 22. maijs.
PAR ROMĀNU "NEAPSOLĪTĀS ZEMES" (GRĀMATU DRAUGS 1970)
".. romānā "Neapsolītās zemes" Ilze Šķipsna spējusi nacionālās identitātes problēmas ietvert formās, kuru modernais novatoriskais veidojums un tēlošanas paņēmieni, kaut internacionāla rakstura, izaug dabīgi un nesamāksloti. Tie neatkāpjas arī no latviešu literatūras labākajām tradīcijām, pamatos veidodami šo latviešu tradīciju turpinājumu jaunā pakāpē."
Rabācs, Kārlis. Rīta cēliens. Ilzes pasaulē, 1984, 269. lpp.