"Mediņš nav folklorists, bet viņa mūzikā klausoties, jūtamies kaut kā saistīti ar mūsu dzimtenē dzīvoto skaistāko gadu romantiku. Tai līdzi iet viņa dziesmās latviešu dzeja. Protams, ne katra dzeja ļaujas komponēties, par spīti dažām vērtībām, kas tomēr vairāk atvīd intellektuālā plāksnē, vai izžuburo tik krāšņā vārdu stilā, garos teikumos, kā piem. J. Medeņa, ka mūzika nevar atļauties to vēl pagarināt. Laikam gandrīz nav tāda latviešu komponista, kas nebūtu kādu dziesmu komponējis ar Fr. Bārdas un K. Skalbes tekstiem. Skalbes pants ir tik plastisks un pats par sevi jau muzikāls, izteiksme koncentrēta, vienkārša un tomēr pirmreizīga, ka viņa dzejas šķiet jau rakstītas kādas iekšķīgi skanošas mūzikas ietekmē, komponistam tikai atliek tanī ieklausīties, to uzminēt. Saskarsmē ar vārdu, mūzika paildzina tanī slēptās izjūtas norisi. Vārds ir kā ziedlapiņa, kas iekritusi straumē: tam apakšā un visapkārt pludo mūzika, savukārt savai iekšējas kustības un formas likumībai padota. [..] Jānis Mediņš ir spontāns metodiķis, kas var rakstīt daudz un ātri, ļaudamies viņu sagūstījušas iedvesmas tūlītējai izpausmei. Un tomēr viņa dziesmas bieži pārsteidz ar savu oriģinālitāti, intuitīvi rastu skaņu, kas liekas latviska."
Lesiņš, Knuts. Skanīgais mūžs. Tilts, Nr. 60.-61, 1964.
"Nav žanru, kurā Jānis Mediņš nebūtu atstājis lielus skaņdarbus. Vairāki no tiem turklāt bijuši latviešu mūzikas literātūrā pirmie vai vismaz vieni no pirmajiem. Jānis Mediņš un Alfrēds Kalniņš apmēram reizē deva pirmās lielās latviešu oriģināloperas Uguni un nakti un Baņutu. Par sava veida pirmo, ja neievērojam nu jau putekļiem apklāto Jurjānu Andreja skaņdarbu, varam uzskatīt arī Jāņa Mediņa čella koncertu (nr. 1., 1928), kam vēl pievienojas pirmais latviešu klaviertrio (1930), pirmais klavieru koncerts (1932), balets Mīlas uzvara (1934) u. t. t. Būdams liela vēriena simfoniķis, Jānis Mediņš ievērojami paplašināja mūsu operas un orķestra mūziku. Ar viņa trimdā rakstītiem kamermūzikas darbiem varam lepoties arī
šajā žanrā. Tāpat smalkais instrumentu pazinējs bagātināja mūsu klavierliterātūru, ievedot tur jaunu stilu, un nebūs laikam latviešu dziedātāja, kam nebūtu repertuārā Jāņa Mediņa dažādos dzīves posmos radīto solo dziesmu. Jānis Mediņš ienesa latviešu mūzikā vēlā romantisma krāšņumu, smeldzi un impresionisma zaigojošo kolorītu. Kā komponists viņš bija viens no savas zemes spilgtākiem pārstāvjiem un kā diriģents aizveda latviešu mūziku arī pāri Latvijas robežām. Mūsu gadsimtā nav daudz komponistu, kuri būtu atstājuši tik bagātīgu darbu klāstu, kā to darījis Jānis Mediņš: četras operas, divi baleti, simfonija, četri koncerti ar orķestri, ap 20 simfonisku darbu lielam un mazam orķestrim, bez tam vēl kādi 12 darbi kameransambļiem, pāri par 20 darbu solo instrumentiem ar klavierēm, tuvu pie 200 dziesmu, pāri par 30 klavierdarbu, kantātes korim, solistiem un orķestrim, a cappella dziesmas, kā arī mūzika drāmatiskiem uzvedumiem un filmām."Dunkele, Irēna. Jānis Mediņš. Latvju Mūzika, 1971, Nr. 5.