"Viņš sevi par rakstnieku pieteica tikai 1948. gadā, kad Vācijā tiek izdots viņa romāns "Nāves pavēnī", kura darbība noris Latvijā kādās lauku mājās, vācu okupācijas laikā. Bet tas patiesībā nav viņa pirmais literārais darbs, kā viņš to atklāj šī romāna pēcvārdā: tieksme rakstīt daiļliteratūru viņā mājoja jau kopš jaunības dienām, bet viņš baidījās, ka rakstnieka vārds varētu kaitēt viņa politiskajai karjērai. Tā Fēliksa Cielēna spilgtā politiķa personība negribēja laist dienas gaismā savu nakts dubultnieku – rakstnieku. Beidzot, viņa pirmā romāna pēcvārdā lasām Maijas Cielēnas paskaidrojumu, ka abas lugas, kas kādreiz tika uzvestas Dailes teātri ar viņas vārdu, patiesībā ir viņas dzīves biedra radītas. Šīs lugas ir "Sarkanais nerrs" un "Mitānija". [..] Visos savos literāros darbos Fēlikss Cielēns parādās kā dziļš humanists, kas cīnās pret cilvēces apspiedējiem un izvarotājiem paliekot cerībā, ka tolerance un solidaritāte beidzot ņems virsroku par tumsas varām– aiz "Sarkanā nerra" vēstījuma "es alkstu cilvēka un cilvēcības" slēpjas autors pats, tā savā gara būtībā apvienodams rakstnieku un politiķi."
Cielēna, Izabella. Rakstniekam un polītiķim Fēliksam Cielēnam 110. Brīvība, Nr. 5, 1998.
"Fēliksa Cielēna paša uztverē viņa galvenais darbs bija apjomīgais vēsturiskais romāns "Sarkanais lielinkvizitors", sacerēts galvenokārt 1951. g., vēlāk daudz papildināts. Šī romāna galvenā tēma - Krievijas revolūcijas traģēdija, no taisnīgas tautas sacelšanās pret cara patvaldību pārvēršoties asiņainā terrora režīmā. Romāna norise aptver posmu no 1917. g. vasaras līdz pat ChruŠčova XX. komūnistiskās partijas kongresam 1956. g. Patiesā apstākļu vēsturiskā skatījumā šeit figurē revolūcijas vadītājas personas - Kerenskis, Ļeņins, Trockis, Staļins, Dzeržinskis u.c. Parādās arī latviešu boļševiki - Kremļa komandants Jānis Pētersons, Jānis Peterss un sarkano strēlnieku pulkvedis Jukums Vācietis. Sastopam arī ievērojamus latviešus, kas cīnījās pretējā pusē - pulkvedi Frici Briedi un Kārli Goperu. Ar vairākām no šīm vēsturiski nozīmīgām personībām Cielēns bija personīgi ticies, kas, protams, ir iedvesmojis viņu šai tēlojumā. Bet romāna centrālā figūra ir fantāzijas tēls, Sergejs Pervuchins. Tas ir fanatiska čekista prototips, kaut gan jaunībā bijis pareizticīgo semināra audzēknis. Otrā pasaules kara laikā Pervuchins gādā par poļu virsnieku noslepkavošanu Katinas mežos un ari par baltiešu deportācijām."
Turpat.