"Divās B.
Briškas grāmatās par Latgali tiek analizēti dažādi dokumenti un periodiskās
preses materiāli. Svarīga nozīme ir B. Briškas atmiņām, novērojumiem un
pārdomām, argumentiem un secinājumiem. B. Briška nereti apgaismo tās pašas
problēmas, ko aplūko arī citi Latgales vēstures pētnieki, bet populārākā veidā.
Saprotamībā (vienkāršība) nav grāmatas trūkums. Gluži otrādi. Tā palīdz
piesaistīt plašas lasītāju masas. Kaut gan B. Briška nav pedagogs, viņam
neapšaubāmi piemīt spēja izskaidrot sarežģītus jautājumus saprotami arī mazāk
sagatavotam lasītājam un bieži vien pārliecinoši pamatot savu viedokli. Sevišķi
vērtīga ir viņa 1984. gadā izdotā grāmata, it īpaši Latgales zemnieku problēmu
apgaismošana un latgaļu karavīru raksturojums. [..] Aplūkojot būtiskākos faktus,
B. Briška ne vienmēr ir neitrāls un konsekventi objektīvs. Dažkārt izpaužas
viņa tendenciozitāte, kritizējot K. Ulmaņa autoritāro režīmu."
Šteimans, J. Latvijas vēstures pētnieki. Daugavpils: DPU izdevniecība
“Saule”, 1997, 122. – 123. lpp.
"Agronoms B.
Briška, viltodams vēsturi savā grāmatiņā "Latgali politiskajōs patmaļōs" (1957)
visādi nozākādams K. Ulmani, vai nu nezina, vai arī slēpj faktu, ka valsts 30.
gadu otrā pusē asignēja Latgalei trīs reizes vairāk līdzekļu, nekā Kurzemei un
Vidzemei. Lai Latgali straujāk celtu līdzi saviem kaimiņiem. Savu antiulmanisko
uzskatu paudēji noklusē, ka tieši Ulmaņa laikos Latgales vairs labību nepirka,
kā agrāk, bet pārdeva. Ka tautskolu skaits Latgalē no 544 1921. gadā pieauga
līdz 722 skolā, 1939. gadā. [..] Vispār B. Briškas grāmata uzrakstīta spriegi
un polemiski, labā latgaliešu literārajā valodā, taču to caurauž zināmai
latgaliešu daļai piemītošās utopiskās vīzijas, naids pret visu, ko darījis
Ulmanis, un tās slimīgas neirozes, kam savā publicistikā bija pievērsies Jānis
Klīdzējs un par ko jau runāts iepriekš."
Zeile, Pēteris. Latgales kultūras vēsture. Rēzekne: Latgales kultūras
centra izdevniecība, 481., 600. lpp.
"1957. godā iznōca jō, uz atminom un pētījumim baļsteita, grōmota "Latgali politiskajōs patmalēs". Šei grōmota beja vīns nu pyrmajim nūpītnim apgaismōjumim, kas pavēre skotu uz tū pūru, kurā tyka Latvijas laikā meiceita un gremdēta latgaļu politiskō taisneiba. Argumentacija beja loba, jo autors pats bejis ir nūtykumu līcinīks. Dorbs satur daudz "nacylōta" materiala un tō pamatdūma ir, ka Latvijas breivvaļsts laikā Latgolai bejis ir tikai kolonijas liktiņs. [..] Jubilaram bez izcylas veiksmes sovūs nūpītnūs pētējumūs, Dīvs ari ir devis apdōvynōta literata spējas satirā un feletona. [..] Humors ir Jubilara dobas naatjamama sastōvdaļa, bet sovūs feletonūs jys naroksta humoru tikai humora dēļ. Zam Striču Joseļa gumora slēpās dziļa patīseiba un filosofija un pat smeļdze sōpēs par veļti izškīstim liktinim, par kurim navīnmār nōk smīkli."
Trūps, Jōņs. Bonifacijas Briškai 75 godi. Dzeive, 1978, Nr. 137, 4. lpp.